14 lutego 2010

Są i tacy, co szpinak lubią :)

Wbrew pozorom niektóre dzieci uwielbiają szpinak! I ja bez bicia przyznaję się, że do tych "niektórych dzieci" należę :) Bo szpinak może być smaczny! Mnie przekonał o tym tata, który w mojej rodzinie jest mistrzem w jego przyrządzaniu. Za dawnych czasów, kiedy jeszcze było komu uprawiać przydomowy ogródek :P, szpinaku nie mogło w nim zabraknąć! A jego przyrządzanie, choć było zajęciem pochłaniającym pół dnia, sprawiało mi wielką frajdę. 
Teraz jednak cieszę się, że wystarczy sięgnąć do sklepowej zamrażarki i ten sam efekt osiągnąć bez większego wysiłku w niecałe 45 minut :)

Bo jak się okazuje przyrządzenie szpinaku to nic trudnego. Trzeba tylko w czasie sesji na chwilę wychylić nos zza sterty książek i zeszytów i znaleźć trochę chęci do gotowania!

Składniki na pyszny szpinak z jajkami: [dla 3 osób]
  •     paczka mrożonego szpinaku
  •     3 duże/6 małych cebulek
  •     4 jajka
  •     3 łyżki margaryny / 200 ml mleka
  •     pół kostki rosołowej, łyżeczka wegety
  •     ulubione przyprawy: czosnek, papryka, pietruszka, sól, pieprz

Sposób przygotowania:
  1. Cebulę kroimy w drobną kostkę. Wrzucamy do garnka razem z wodą (trzeba pamiętać o dolewaniu wody w razie potrzeby). Dodajemy wszystkie przyprawy i prużymy pod przykryciem aż do momentu, w którym cebula będzie miękka.
  2. W tym samym czasie na dużej patelni rozgrzewamy szpinak. Szpinak można rozgrzać na wodzie lub margarynie. Ja do wody dodałam kostkę rosołową, Wegetę, dużą szczyptę soli i pieprzu. 
  3. Kiedy cebula będzie miękka dodajemy ją do szpinaku.
  4. Wszystko podgrzewamy, następnie dodajemy margarynę i trochę śmietany lub zastępujemy tłuszcze mlekiem.
  5. Dodajemy jajka, całość mieszamy aż do uzyskania zwartej konsystencji.

Efekt końcowy tylko utwierdza mnie w przekonaniu, że warto było poświęcić pół godziny na gotowanie. Teraz pozostaje delektować się smakiem :) Podobno najlepiej smakuje z ziemniaczanym purée (z odrobiną masła i śmietany).
Smacznego,
Natalia.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz