13 marca 2010

Curry z kurczaka z soczewicą

Do niedawna nie wiedziałam, że mój zakupoholizm może dopaść mnie także w sklepie spożywczym... Przechadzając się między półkami natrafiłam na rzecz ciekawą i co dziwne jak dotąd zupełnie mi nieznaną. Konkretniej - po prostu na soczewicę. :) Nie miałam nawet pojęcia, że istnieją różne odmiany tego cuda. Wzięłam więc obie - zieloną i czerwoną.. chociaż nie wiedziałam jeszcze, co dobrego można z niej przyrządzić :)
Po powrocie do domu natychmiast zabrałam się za intensywne przeszukiwanie sieci w poszukiwaniu ciekawych pomysłów na dania z soczewicą. Trochę zniechęciły mnie miliony zup i sałatek.. W końcu jednak znalazłam ciekawy przepis na curry z kurczaka z soczewicą, który po małej modyfikacji okazał się zupełnie trafiony.  I łatwy do przyrządzenia :)

Składniki (dla 1 osoby)
  • 100g soczewicy
  • 1 pierś z kurczaka
  • 1 duża cebula
  • 200g warzyw na patelnię (ja użyłam mieszanki Hortexu z bazylią i tymiankiem..pycha!)
  • 1 pomidor / 2 łyżki koncentratu pomidorowego
  • 2 łyżki jogurtu naturalnego
  • przyprawa curry i inne przyprawy do smaku
Sposób przygotowania:
  1. Cebulę pociętą w kostkę podprużyć na wodzie z połową kostki rosołowej. Dodać przyprawę curry (ile kto lubi..ja dałam duuużo)
  2. W tym samym czasie ugotować i odcedzić soczewicę (trzeba uważać, żeby się nie przypaliła..do czego ma tendencję :P)
  3. Na patelni podsmażyć pociętego w kostkę kurczaka z odrobiną przypraw.
  4. Dodać miękką cebulę i warzywa do kurczaka. Wszystko pomieszać, doprawić i podsmażyć. Ja użyłam oregano, ziół prowansalskich, soli i pieprzu.
  5. Następnie dodać soczewicę i dusić chwilę na wolnym ogniu, aż wszystko się zagęści.
  6. Na koniec dodać pomidora (lub koncentrat) oraz jogurt naturalny, który złagodzi trochę smak curry.

Nie jestem na 100% pewna czy tak wygląda..ale było PYSZNE!
Smacznego,
Natalia.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz