31 marca 2010

Mój przysmak, nie tylko świąteczny..

Naleśniki, naleśniki, naleśniki!! Na mojej liście przysmaków zajmują honorowe miejsce (oczywiście zaraz za brokułem :D), tak więc nie może ich tutaj zabraknąć! Tym razem w postaci krokietów! :)
Uwielbiam piec naleśniki! Ale najbardziej cieszy mnie to, że podobno moje naleśniki są pyszne (smakowały nawet Anglikom :P) A mój sekret tkwi tylko w dwóch składnikach: małej ilości używanego oleju i w wielkiej radości z ich pieczenia :) 
Mój przepis na naleśniki (15-20 sztuk):
  • 3,5 szkl. mąki
  • 2,2 szkl. mleka
  • 1,5 szkl. wody
  • 5 jaj
  • 4 łyżki oleju**
  • sól, cukier
**Oleju dodaję tylko do ciasta, na patelni już ani kropli.

Farsz do krokierów: 
  • 0,5 kg kapusty kiszonej  
  • 0,5 kg pieczarek  
  • przyprawy  
  • panierka: jajka, bułka tarta 


    Kapustę kiszoną gotujemy w bulionie, aż będzie miękka. Pieczarki także gotujemy. Wszystko łączymy i doprawiamy do smaku. Każdy naleśnik nadziewamy gotowym farszem i składamy w kopertę. Panierujemy w jajku i bułce tartej i smażymy na patelni. 

    Smacznego!!
    Natalia.

    Brak komentarzy:

    Prześlij komentarz